Fontos dolgok az étrendkiegészítőkről, kiknek ajánlott

Rengeteg étrend-kiegészítő van a piacon. De nem mindenki élvezheti ezeket. Beszéljünk arról, hogy kik szedhetik ezeket.

Étrendkiegészítők – Mik ezek?

Az étrend-kiegészítők mögötti koncepció alapvetően olyan tápanyagok biztosítása, amelyek általában nem elegendő mennyiségben fogyasztottak. Az étrend-kiegészítők lehetnek aminosavak, ásványi anyagok, vitaminok, zsírsavak, és bizonyos anyagok folyadék, kapszula, vagy tabletta formájában.

A kiegészítők különböző dózisokban és különböző kombinációkban kaphatók. Viszont csak egy bizonyos mennyiségű tápanyag szükséges ahhoz, hogy a szervek megfelelően működjenek, és a nagy mennyiség nem feltétlenül jelent jobb eredményt. Magas dózis esetén más anyagok káros hatással lehetnek. Ez az oka annak, hogy az étrend-kiegészítőkhöz napi ajánlott dózist kell biztosítani.

Kiknek válhat az étrendkiegészítő az előnyére?

Az étrend-kiegészítők nem helyettesítik az egészséges, kiegyensúlyozott étrendet. Azok a táplálékok, amelyek sok teljes kiőrlésű gabonát, zöldséget, egészséges zsírt és megfelelő fehérjét tartalmaznak, minden szükséges tápanyagot biztosítják a jó egészség érdekében. Az európai országok többsége egyetért abban, hogy a nagyközönségnek szóló üzeneteknek élelmiszer-alapú étrend-iránymutatásra kell összpontosítaniuk. A kiegészítők nem szerepelnek az ilyen iránymutatásokban, de vannak olyan egyének vagy lakossági csoportok, akiknek szüksége lehet kiegészítőkre, még akkor is, ha megfelelő étrendet fogyasztanak.

Annak ellenére, hogy szerepe van több személy egészségében, nem minden táplálékkiegészítő hasznos akárkinek. Tény, hogy egyesek számára nem ajánlott bizonyos kiegészítőket nagy adagokban bevenni. Más tanulmányok azt mutatják, hogy a multivitaminok hozzájárulhatnak a túl sok tápanyag-bevitel kockázatának növekedéséhez, és azt javasolták, hogy a multivitaminokra nagyobb figyelmet kell ezután fordítani a mikrotápanyag-bevitelnél. Az embereknek figyelniük kell a címkék olvasására, és biztosra kell menniük, hogy az étrend-kiegészítők megfelelőek legyenek.

Például a terhes nők esetében az A-vitamint tartalmazó étrend-kiegészítők károsak lehetnek és születési rendellenességeket okozhatnak, ha az ajánlott dózist hosszabb ideig meghaladják vagy meghaladták. A tanulmányok szerint, hogy dohányosoknak óvatosaknak kell lenniük számos kiegészítővel, különösen a béta-karotinnal.

Az alsó vonal

Egyes népcsoportok különböző kiegészítőket igényelnek. Fontos azonban az egészséges és kiegyensúlyozott étrend követése. Nem ajánlatos különböző adagokat bevenni, amelyek meghaladják az RDA-kat vagy az ajánlott napi mennyiséget. Ha kétségei vannak, konzultáljon egy dietetikussal vagy egy orvossal, mielőtt bármilyen táplálékkiegészítőt választana.

Nem bölcs dolog elfogyasztani a piacon látott étrend-kiegészítőket. Fontos, hogy orvosától kérjen segítséget, ha nem akarja, hogy a jövőben bizonyos egészségügyi problémákkal nézzen szembe. Tehát, ha szeretné kihasználni az étrend-kiegészítők előnyeit, gondoskodjon róla, hogy az egészségének megfelelőt szedi!

Bejegyzés ugyanabból a kategóriából: